reklama

Šialenci za volantom?

Vraj sa úroveň absolventov autoškôl prudko znižuje a veľmi veľa ich jednoducho neprejde testami či jazdami. Ja - hoci mám autoškolu už rok za sebou - mám k tomu pár slovíčok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (113)

Šoferák som robila u kamaráta, šéfa jednej z pobočiek autoškôl. A tak som sa dozvedela veci, ktoré bežný frekventant ani netuší.

"Mária, ja mám totálne depresie... Každý raz mi vypadne na testoch - ! - čím ďalej tým viac ľudí! Je to normálne? Čo nie sú schopní naučiť sa vyhlášku? Dám im ju do rúk hneď, majú cd-čko, vysvetľujem počas jázd...a oni to totálne spackajú a nielen raz... idú mi na tie testy aj dvakrát, blbí jak tágo!"

No fakt. Aj ja som takých exotov zažila. Pravdu povediac, samé uchá.

Na druhej strane, asi je to o motivácii - prečo tú autoškolu robia. Tí, čo sme už boli trochu ďalej za tridsiatkou, očividne sme si robili autoškolu z potreby a peniažky nešli na to ľahko. Predsa len, musí sa odkrojiť z rozpočtu rodiny a tak sa to musí /!!!/ urobiť. Nakoniec, šoferák potrebujeme - ja na vozenie detí, niekto iný ako nevyhnutnosť do zamestnania, lebo inak mu ide tak trochu o krk. A tak sa musím naučiť voziť tak, aby sa nikomu a ničomu nič nestalo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S mladými je to trooooošku inšô.

Očividne si robia autoškolu, lebo sa to môže šiknúť do životopisu, veď je to pomaly v požiadavkách každej firmy na pracovné pozície... že nemajú auto?... že to zabudnú? no a čo...? Bude sranda, nie?

Nejako bolo, nejako bude... hádam tie testy spravíme. Chalani ako tak, baby sú nahraté.

Jazda je ešte horšia. Dievčatá si ohrýzajú nechty, klepe ich. Nebyť pohotového zásahu môjho inštruktora, tak počas záverečnej skúšky /!!!/ je o jedného mŕtveho cyklistu viac. Kočka asi čerstvých osemnásť, zo šoferáka je jej na vracanie.

Nie je sama. Posledného z chlapcov vysadí policajt po pár metroch, nie je schopný riadne vyjsť z parkoviska na hlavnú cestu. Inštruktor vystupuje druhými dverami, je úplne brunátny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo má urobiť? Pošle mu tam ocinko synáčika... v dobrej viere, že bude mať šoferák... darmo ho syn presviedča, že ho to nebaví, že nemá vzťah, že nechce jazdiť.... Hlúpy, nevieš, ako sa ti to raz zíde! Peniaze vrazené, mladý kapituluje. Výsledok? Hrozný. A nebol sám. Ako to nakoniec skončilo, neviem.

Nespravila som. Besné parkovanie v plnej špičke v meste. No a nejaká tá ujdená značka /čo beriem/ a vraj nebezpečné rezanie zákrut /životný sen môjho inštruktora bol, aby som sa pohla z križovatky skôr, ako mu vyprší platnosť občianky... tak som sa na jazde s polišom snažila... Trápila som sa vyše polhodiny. Vzala som to s pokojom - necítila som sa byť za volantom žiadny geroj./

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hodili sme nejaké jazdy navyše a čakali.

Sto ľudí, sto chutí.

O mesiac sa ma jeho kolega na opravnej opýtal: "A v čom bol vlastne predtým problém?" Žiadne parkovanie, žiadne vláčenie po najzapadnejších uličkách nášho mesta. Tak aké sú vlastne oficiálne parametre policajtov na skúšanie schopnosti šoférovať, ak si každý vyberá, čo mu sadne a čo sa mu páči s adeptami robiť?

Nuž tak. Ak k tomu pripočítame sleposť polície voči vodičom s dobrými autíčkami a zlými maniermi, akú morálku jazdy chceme?

Mária Kohutiarová

Mária Kohutiarová

Bloger 
  • Počet článkov:  205
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Divožienka. Manželka svelého muža. Mama 7 krásnych originálov. Človek, ktorý neprestáva snívať, smiať sa, vidieť veci inak, ako sú na povrchu.Občas to bolí iných i mňa - nie je to predsa "normálne". Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu