reklama

Práčka

Už som odvtedy aj uschla. Ale stále premýšľam nad tým, aký princíp nadchol moje detváky pri pokazenej práčke.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Ona - chudera - nepočíta roky na "léta Páně". Je zánovná, ale isté je, že jej dávame riadne zabrať a že má ultracitlivý filter v odstreďovacej hadici.

Ale nie o tom chcem.

No jednoducho - miestnosť na dezinfekciu a údržbu nášho bytu bola pred pár dňami zahádzaná pozostatkami nášho túlania sa a tančenia na nečakanej svadbe. Kôpky stáli pekne vyfarbené všade, kde sa dalo, keď oná milovaná nenahraditeľná zahlásila "error".

Skúsená som si kľakla a po troch hodinách - v hlave rozrobená iná robota na pc - som celá mokrá vyšla z miestnosti "K" s tým, že na tú chybu napriek mordu kombinačkovému nemám. No, milá bola pred odstreďovaním a pár mojich pokusov vrátiť ju k rozumu a službe znamenalo, že kôpky poslúžili ako protipovodňové vrecia. Máme dobrých susedov, nerada im robím zle.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ráno poklus k opravárovi, v hlave ešte stále tá rozrobená robota. Vraj nevie, či dnes stihne, v stredu nie, až vo štvrtok... Ozve sa.

Šla som domov a podvedome som cítila zmrznuté ruky ešte z čias, keď náš drahý otec nechcel mame dovoliť automatickú práčku a my sme trávili všetky soboty bez ohľadu na poveternostné podmienky nad vaňou so studenou vodou a plákali do nemoty.

Veľmi sa mi do toho nechcelo a nielen pre tie zabité dní detstva.

Lenže nebolo pomoci. Zmanažovala som teda naše školopovinné dietky a dúfala, že budú protestovať a ja budem môcť to pranie odložiť... aspoň na večer.

Škrt. Moje deti boli N A D Š E N É !

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak som vliezla do kúpelky, rozdelila fleky a pozície a začali sme. Prúd vody, prúd spomienok, špliechanie prádla a pripomienok k práci, žmýkanie kusov odevu a nás troch. Šlo to na počudovanie aj po rokoch dobre. Napriek tomu neuveriteľnému množstvu.

Keď sme boli v polovičke, čosi zazvonilo a volalo sa to opravár. Tentoraz som bola nadšená ja, a sklamané moje detváky. Obriaďovačka zvrškov po chvíli šla ako mala a ja som do nej vrhla, čo sa dalo.

Kubo ešte vytrvalo plákal, oči mu pili vodu.

"Daj, už sa s tým netráp. Práčka doperie."

"Ale mňa to baví, mami, ja to dorobím!" Zaprosil a ja som zapochybovala, či je toto to dieťa, ktoré ohŕňa nos nad umývaním riadu a topánok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Plákal zárovno s práčkou ešte dobrú chvíľu, presne tak, ako povedal: kým to nedokončí. Odišiel odtiaľ vyžiarený ako slniečko.

A ja odvtedy omieľam v hlave myšlienku, či nás a naše deti domácnosť na gombík nezabíja ako tých, ktorí sa vedia v pote svojich rúk popasovať so životom.

Či nie sme príliš rozmaznaní výdobytkami doby? Či vieme ešte odísť z miesta činu driny mokrý, ale vzpriamene, lebo ešte to viem urobiť aj sám. Rukami a mozoľmi.

Priznám, že mi občas ten pocit výhry nad sebou a prostredím chýba.

Mária Kohutiarová

Mária Kohutiarová

Bloger 
  • Počet článkov:  205
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Divožienka. Manželka svelého muža. Mama 7 krásnych originálov. Človek, ktorý neprestáva snívať, smiať sa, vidieť veci inak, ako sú na povrchu.Občas to bolí iných i mňa - nie je to predsa "normálne". Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu