reklama

Viete spievať hymnu?

Náš syn vie. Ale vďaka tomu sa cítim zas ako Marťan na Zemi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Prišiel domov v piatok celý šťastný.

"Zavri oči, mami!Nastav ruky!Drž... a teraz otvor oči!" Jasavý hlas môjho blonďavého druháka nemal chybu.

Otvorím teda oči a dívam sa: "Štátna hymna". Jednotka. Podpis učiteľky.

Chcem ho trochu skúšať.

"Ty ju vážne vieš spievať v oboch slohách? Neverím... zaspievaj!"

Najprv sa vytáča, že ho bolí hrdlo. Ale keď naoko pohrozím, že nedostane obed, spustí čistým hlasom:

"Nad Tatrou sa blýska..."

A odhrmí tri slohy jedna radosť.

"Ako to, že to takto vieš? Veď doma sme spievali iba dve slohy..."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Ale mami, však som to spieval každý deň na skautskom tábore pri sťahovaní vlajky večer."

Chvíľu sa ešte bavíme o hymne, keď Kubo sebavedome ešte dodá: "... a vedel som ju len ja a Adam!"

Ostanem v šoku: "To nemyslíš vážne, Jakub...?"

"Naozaj!" Vypleští na mňa tie svoje čisté modré oči. "Pani učiteľka nám to povedala, že sa ju máme naučiť naspamäť a aj spievať, a keď to skúšala, vedel som to len ja a Adam..."

Stále sa mi to nezdá. Nakoniec Kubo pripustí, že jedno dievčatko vedelo ako tak čosi, ale nešlo mu to.

Stále na to myslím. Ešte overujem situáciu u kamošky, má dcéru vo vedľajšej triede. Hej, Lucka má jednotku z hymny. Ale ona ju to neučila, naučila sa to v škole. Vraj nech ich to učí škola... A že načo trápiť 7-ročné deti hymnou, veď to nevedia ani niektorí dospelí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie som "hejslovák". A nevyrastala som v takej rodine. A neučím tak ani naše deti.

Ale hymnu spievame doma prirodzene tak, ako ju nadšene a hrdo spievali moji obyčajní, jednoduchí rodičia. Možno som výnimka, ale vedela som o hymne aj viac, ako to, že je štátna. A vedia toho viac aj naše deti.

Lebo lásku k svojemu a hrdosť k národu aj bez značky najslovenskejšej strany nenaučí škola. Musí to byť doma také prirodzené, ako fakt, že môj dedo bol skvelý klampiar a volali ho robiť strechy do troch chotárov. Také prirodzené ako skutočnosť, že najkrajšie baby sú aj tak Slovenky a najúžasnejšie hory sú tie naše.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno potom zbytočne vzdycháme, že sa hľadajú vzory a život za hranicami tohto kúska zeme.

Ozaj, vy tú hymnu spievať viete? Aspoň vo vani?

Mária Kohutiarová

Mária Kohutiarová

Bloger 
  • Počet článkov:  205
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Divožienka. Manželka svelého muža. Mama 7 krásnych originálov. Človek, ktorý neprestáva snívať, smiať sa, vidieť veci inak, ako sú na povrchu.Občas to bolí iných i mňa - nie je to predsa "normálne". Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu