reklama

Púpavy, konvalinky, nezábudky...

...margarétky, čakanky, vlčie maky. A ešte spústu iných kvietkov sme mali v kancelárii pred 15 rokmi, čo ako bola otočená na sever a do okien nám "prívetivo plechovo" zízali kopcovité strechy tlačiarenských hál.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Kvitlo nám to tam požehnane. Že neveríte?

Ono to bolo vlastne tak: tam, kde som robila fakturantku pekných pár rôčkov, sa vo veľkom používal slovník, za ktorý by sa hanbili aj bačovia, keď im - prepytujem - sekera dopadne miesto na klát na nohu. A to sa u nás klialo bez rozdielu pohlavia.

Niežeby môj otec bol jemnocitný šľachtic, /svoje írečíté sedmoslivkárske zemianske turčianske korene ani v jazyku šťavnatom nezaprel/, ale aj tak mi to prekážalo.

Trochu vážne, trochu vtipom, začala som /škvŕňa jedno najmladšie kolektívne/ naše baby v kancelárii spracovávať, žeby sme to nejak zmenili. Veď to nemá žiadny zmysel. Nadávať teda prestať nechceli, že si potrebujú uľaviť - a to sme mali takého šéfa, že sa dalo uľavovať každú hodinku, nehovoriac o iných technických či ľudských detailoch lezúcich do nervovej sústavy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Tak dobre", vravím, "uľavte si, ale použite iný slovník - takto tu vyzeráme ako spracovatelia fekálií a iných "fajnôt"."

"No Mariš," vraví mi služobne najstaršia, "tak to aj vymysli, lebo ja zas spustím len to, čo viem a tak, ako mi huba narástla."

Po porade sme pustili do éteru zeleninu. Ale baby mi protestovali ani nie po pár dňoch: "Máriš, to nejde! Poviem "do kelu", a už sa mi sype z pusy ten zbytok!"

"Musíme vymyslieť niečo, čo je pekné a čo treba vyslovovať s nehou a čo sa nám páči!" Ťukla do problému moja spolufakturantka Bodka.

Jasné! Budeme sa kvetinkovať!

A hneď mohla aj začať - počítač zamrzol, faktúra ostala visieť vo vzduchoprázdne. "Milovali" sme to - ktovie prečo IT zdochlo na konci mesiaca, keď sme viseli v robote do večera.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Do ppp... začala explodovať Bodka, ale včas sa spamätala. "Do púpavy!" Zakričala pohotovo a v kancelárii šialený smiech.

"K...konvalinka!", zakričala si Bodka ešte raz a buchla do počítača. "Zase to nejde!"

A potom ticho.

Špárou pomedzi dva počítače na mňa hľadela Bodkina zmätená tvár.

"Nemôžem ani kričať, lebo sa to ku tým kvetinkám nehodí."

"Vydrž," doporučujem jej, "zvykneš si - buď sa budeš kvetinkovať alebo prídeš na to, že nadávky ti nepomôžu."

"Veď ja viem, Mariš, to je taký hlúpy zvyk, strašne hlúpy zvyk... Ale keď aj ten môj Janko len takto, už to neviem zastaviť."

My o vlku... vlk vo dverách. "Do čerta, zas to nejde, spadol celý systém, prišiel som ti to povedať." Zíza naštvane vo dverách na moju kolegyňu jej polovička, kým ja zízam, čo s tým Bodka urobí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"To nič, Janko, však si zatiaľ sprav kávu a aspoň si oddýchni."

"A ty čo tak na mňa slušne, čo?" Opáčil svoju žienku mužík. "Stavím sa, že v tom má prsty toto čertíča..." A ukázal prstom rovno na mňa. Vizáž som mala v tom okamihu nadmieru anjelskú. Bodkovský žmurk špárou a zase smiech.

"No neviem, ako dlho sa budete smiať, keď je to tu všetko dos... a budete tu trčať do noci."

A zabuchol dvere.

"Do konvalinky, pivónie, georgíny, begónie, astry...!" Sype zo seba Bodka v "nadšení" zo správy.

Smiech.

Asi je to podozrivé, keď sa tri baby šialene smejú po konci pracovného času posledný deň v mesiaci, zahádzané podkladmi na faktúry, s mizivou vyhliadkou skorého odchodu. Dvere sa totiž otvrárajú znovu. V nich sa objaví okrúhlučká, no nemilovaná tvár nášho nadriadeného.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"A čože vám je tak veselo, dievčatá?" Ten jeho kvázi úprimný záujem nás ani trochu nevzrušuje. "Práve volali z výpočtového, že musíte počkať. Majú tam nejaký problém." Pozrie na naše hory Mohamedove, a s ironickým úsmevom poznamená: "Vidím, že vám tu bude dobre." Buch. A dvere sa zas zavreli.

Tri nemilé pohľady ho nestihli ani vyprevadiť.

"Do margarétky, ďateliny, garafie, muškátu a frézie!" Uľaví si Bodka.

Do kedy sme tam vtedy sedeli, už ani neviem. Ani to netuším, či po mojom odchode ešte baby "kvietkovali" miesto šťavnatých slovíčok.

Ale skúste to vy. Minimálne objavíte netušené čaro a rozsah krajšej časti našej flóry.

Mária Kohutiarová

Mária Kohutiarová

Bloger 
  • Počet článkov:  205
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Divožienka. Manželka svelého muža. Mama 7 krásnych originálov. Človek, ktorý neprestáva snívať, smiať sa, vidieť veci inak, ako sú na povrchu.Občas to bolí iných i mňa - nie je to predsa "normálne". Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu