reklama

Teória relativity

Tvrdne mi zadok z prastarej rádobystoličky pred ordináciou našej pediatričky a uši z mojich detí. Som na hrane, keď tu zrazu z dvier "zeme zasľúbenej" vychádza otec a syn.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Muž, o niečo starší ako ja, upravený a distingvovaný, vedie jemne za ruku chlapča vo veku môjho prváka a veľmi pozorne sa k nemu skláňa. Chlapček čosi hovorí hlavou vytočenou k otcovi.

"Áno, samozrejme, dáme ti ten najlepší chrumkavý chlebík." Povie otec tak nežne a tak samozrejme, že podvedome cítim, ako vo mne začne blikať kontrolka vlastného "ja". Ten pán však nikoho z nás okolosediacich nevníma, jeho plnú pozornosť má jeho syn.

Pomaly, stále ho držiac za rameno, odkráčajú neďaleko a sadnú si. Chlapec sa uvelebí na otcových kolenách a ten konečne vytiahne oný chrumkavý chlieb. Je zabalený tak isto, ako ho balí každý rodič - servítka, sáčok, veľký krajec, z ktorého sa mrví. Chlapec je s neskrývanou radosťou a otec ho s ešte väčšou radosťou sleduje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uvedomujem si, že na nich zízam, ale nemôžem si pomôcť. Ten pohľad mi robí neskutočne dobre a cítim, že sa podvedome usmievam. Moje deti stíchnu.

Oni dvaja však majú svoj svet a je im v ňom dobre.

Čochvíľa z dvier vychádza krásna žena a prichádza k nim dvom. Zahustenie ich sveta sa zvýšilo, omrvinky ich vzájomne očividne nádherne nežného vzťahu padajú rovno tam, kde majú... do mňa, do mojich detí, do ľudí, posedávajúcich okolo a svorne užasnuto mlčiacich.

Rodinka dochrumká, mama upraví chlapca a pomaly odchádzajú.

Mám pocit, že do mňa za tú chvíľu napumpovali čistú esenciu rodičovskej bezpodmienečnej lásky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ten chlapček, okrem toho, že bol Down, bol očividne ťažko zdravotne postihnutý.

To, čo žiarilo z jeho očí, z jeho gest, výrazu tváre, hovorilo o neskutočnom šťastí, spokojnosti, vyrovnanosti a zrkadlilo sa v tvári jeho rodičov. Nedá sa to opísať.

Isté je, že títo rodičia prijali aj takéto dieťa ako DAR.

Všetci dostávame naše deti práve tak. A všetky deti so sebou prinášajú isté starosti. Zdravé sú živé a neposedné, občas nám lezú na nervy a máme chuť ich vystreliť na Mesiac na mesiac. Občas "nepočujú, nevidia a nehovoria" v "pravý čas". Tie "iné" prinášajú iný rozmer starostí.

Dá sa špekulovať o výmene pozícií? Všetko je relatívne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ešte stále, keď na túto svätú rodinu myslím, sama v sebe stíchnem a som vďačná za dar rodičovstva, za námahu, za málo spánku, za všetky tie groše, ktoré teraz dávam bez istoty návratnosti, len s nádejou... tak ako každý rodič.

A kdesi vo mne znie verš milého ujenka Milana Rúfusa: "... a prijať podané...

Mária Kohutiarová

Mária Kohutiarová

Bloger 
  • Počet článkov:  205
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Divožienka. Manželka svelého muža. Mama 7 krásnych originálov. Človek, ktorý neprestáva snívať, smiať sa, vidieť veci inak, ako sú na povrchu.Občas to bolí iných i mňa - nie je to predsa "normálne". Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu