reklama

Koľko vydrží jedno dieťa?

Pred týždňom sa ma švagriná na záhrade opýtala: "Čo má Viki na krku? Také ružové bodky... Poštípalo ju niečo?"

Písmo: A- | A+
Diskusia  (51)

Podobné otázky dostávame už štvrtý mesiac.

Pani učiteľka. "Jaj, pani Kohutiarová, čo sa deje s Viktorkou? Všimla som si, že má vo vlasoch obrovské lupiny, je to také nepekné! Najprv som sa zľakla, že vši, ale to predsa také veľké nebýva!"

Nie, nebýva.

Moja mama. Slzy v očiach, keď ju konečne videla a bolo to zrejmé aj bez okuliarov: "Aj tu, aj tu,... Bože! Ukáž sa!"

Je to skoro všade. Najviac na hlave, na krku a trupe. Veľké, červenkasté či ružové škrvny, podľa vlastnej nálady tmavšie či bledšie, viac či menej šupinaté. Ozaj to nie je krásne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stovky minút strávených po večeroch natieraných x-tými krémami, masťami, tinktúrami. Výsledok žiadny. Až na ten posledný, keď sme po troch dňoch salicylu stiahli z vlasov hrubý pancier obrovských lupín, zvierajúci vlasy i pokožku hlavy ako v betónovej guli. Toto "objatie" prinieslo smrť mnohým vlasovým korienkom... takmer som plakala každý raz, keď som jej ráno čo ako jemne, no predsa sťahovala spolu s lupinami chumáče vlasov...

U kožnej."Chápem Vás, ale nemôžem jej dať hormonálne lieky ani prípravky. Je na to primalá. Vydržte, skúsime preliečiť ten strepkokok, snáď to zaberie. Keď ho nebudete mať, tak sa to stratí, a ak nie, pôjde na Kramáre, urobia jej komplexné vyšetrenie. Ja jej už neviem ambulantne inak pomôcť..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak to ide všade. Všetci chcú pomôcť, ako vedia. Radia, povzbudzujú, skúšajú, a my s nimi.

Ja trpím. Prečo ona? Prečo nie chlapci? Každý raz, keď natieram tie čudne drsné plôšky, chcela by som, aby preskákali na mňa. Ja som už zvyknutá - a to som mala "len" atopický ekzém a pocit, že mi ho každý vidí, a nik sa so mnou nebude baviť.

Povedala som jej to. "Viki, keby to šlo, hneď by som ti celú tú psoriázu vzala. "

Kedy deti dospievajú?

Pozrie na mňa tými svojimi hrdými očami: "V žiadnom prípade, mami. Ty máš toho dosť. Toto je MOJA psoriáza."

Moje ešte nie desaťročné dieťa, cholerik, baba trpiaca na dokonalosť oblečenia, hádajúca sa o vlastný vkus /nie je najhorší, len občas...to prestrelí/, sa ráno postaví pred svoje obrovské zrkadlo a s nadšením dozrievania a samostatnosti si v tej svojej hlave urobí trošku krivú cestičku a učeše si dva vrkoče... Sama!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Včera sme lovili z útrob skrine letné veci. Prvé, po čom siahla, boli trištvrťáky a... tričko na ramienka. Skákala nadšená, a ja som chcela nejako aspoň pohľadom postrkať tie červené fľaky viac pod ramienka trička.

Nie som typ, ktorý by dieťaťu vedel milosrdne klamať. Viki o svojej chorobe vie všetko to, čo viem aj ja. Že sa možno vylieči, možno to zmizne, ale možno aj nie. Že to bude nosiť v sebe stále. Je veľmi rozumná a chápavá. V živote som tak zodpovedne v jej veku nestriehla čas podávania antibiotík, mastí, oblkadov... "Mami, poď mi prosím ťa natrieť hlavu!!!"

Chcelo by sa mi plakať, ale nedá sa mi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Človek chce tak veľmi svoje mláďa uchrániť od čohokoľvek zlého. Ale občas sa cíti byť bezmocný. A ešte aj oveľa zbabelší, ako dieťa samo.

"Ale mami, čo si malá? Prečo by sa mi mali v škole smiať? Veď som im to vysvetlila!"

Do našej rodiny pribudla teta Psorka.

A práve takto som zistila, akú mám statočnú dcéru.

Mám ťa rada, Viki. A ... som na teba hrdá.

Mária Kohutiarová

Mária Kohutiarová

Bloger 
  • Počet článkov:  205
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Divožienka. Manželka svelého muža. Mama 7 krásnych originálov. Človek, ktorý neprestáva snívať, smiať sa, vidieť veci inak, ako sú na povrchu.Občas to bolí iných i mňa - nie je to predsa "normálne". Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu