reklama

Tato

Ešte stále majú svoj deň - a ja po víkende strávenom mimo domu musím určite niečo o troch z nich aspoň trošku povedať. Lebo mi to jednoducho nedá. Lebo sú stále dôležití.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prvý tu už pár dní nie je. A v utorok sa s ním pôjdem naposledy rozlúčiť. Náš kamarát Palko, s ktorým malo nebo taký trošku iný plán. Ak môže otec dostať najkrajšie vyznamenanie a poctu, tak len to, čo som pred chvíľou čítala od jeho dcéry na jeho adresu na fb: bol to chodiaci zázrak. A napriek tomu, že tu už nie je, verím a viem, že jeho posolstvo, jeho nadšenie, radosť... všetko, čo mal a dával plným priehrštím, budú jeho deti (a nielen ony) niesť ďalej. Vďaka, Pali.

.....

Toho druhého nepoznám, zato poznám jeho dcéru. Vychoval ju skvele. Ak mnohí volajú po naklonovaní Davida von Králik, tak môžu aj tento učiteľský zázrak v sukni. Keď som pred pár dňami robila na môj pracovný pľac anketu o otcoch, prišli mi od nej tak nádherné riadky, že som jednoducho nemala srdce ich patrične skrátiť... a tak sú tu, kde je na to dosť miesta:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Môj ocino bol predovšetkým kľuďas. To je prvé, čo sa mi zjaví. Ja si lepšieho otca neviem predstaviť a hrozne mi chýba. Bol tiež učiteľ a bol mi veľkým vzorom aj z hľadiska môjho povolania. On miloval deti a všetko riešil s obrovským prehľadom. To by som chcela vedieť ako on. Jemu som sa mohla skutočne zdôveriť so všetkým. Snáď aj s prípadným vykradnutím banky. Aj to by riešil hlavne, prečo sa to stalo a kto všetko za to môže. Podľa neho nikto nie je vinný sám. Vždy sa zamýšľal nad tým, prečo sa tak deti správajú a kto za to všetko môže. Hlavne ho zaujímalo, čo bude ďalej. Nikdy sa ku konfliktom nevracal. Bol to skutočne "neskutočný" človek. Pri ňom mal každý pocit dôležitosti a v ovzduší bola láska , porozumenie,.... Všetko, čo dnešným deťom často chýba. Mal čas, vždy vedel odhadnúť priority. Ešte si spomínam, že raz za svoju odmenu kúpil dresy futbalistom, čo ani v minulosti nebolo z učiteľského platu málo a schytal to od mojej mamy. Vtedy sme sa so sestrou trochu hnevali. Chceli sme magnetofón. To bol za celý jeho život najväčší prehrešok. Asi som sa rozpísala, ale nedá sa to inak. To je môj vzor, ale neviem to ako on. Snažím sa, ako starnem, čoraz častejšie zastaviť a pokúsiť sa pozerať na problém jeho očami. Aj ja by som chcela šíriť aspoň kúsok tej jeho pohody do okolia. Možno som mu to aj dlžná, dostala som strááášne veľa lásky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

.....

Tretí naj tato je ten náš doma. Kým som bola celý víkend preč, s prehľadom obriadil celú našu maxidomácnosť a maxiposádku. A že sa mi páči, ako nádherne ho volá tá naša rebelka: "daddy". Ten chýbajúci darček do 24 hodín dodám, tato...

.....

Tatovia, všetko naj - ste pre nás takí potrební. Prosím, buďte takí, akí máte byť...

Mária Kohutiarová

Mária Kohutiarová

Bloger 
  • Počet článkov:  205
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Divožienka. Manželka svelého muža. Mama 7 krásnych originálov. Človek, ktorý neprestáva snívať, smiať sa, vidieť veci inak, ako sú na povrchu.Občas to bolí iných i mňa - nie je to predsa "normálne". Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu